#elektromos autó

Kína lett a világ legnagyobb autóexportőre
 

Kína lett a világ legnagyobb autóexportőre

Ezt közölte a Nikkei kicsit szomorúan állapítva meg, hogy épp Japánt taszította le a trónról Kína az első negyedévben. Miért? Mert Kína villámgyorsan tör előre az elektromos autók gyártásában és exportjában, és jelentős mértékben tudta növelni eladásait Oroszországban, amelyet szankciók sújtanak Putyin Ukrajna elleni agressziója miatt.

Lengyel Miklós Lengyel Miklós



Összegubancolódhatnak az elektromos autók a rádiókkal
 

Összegubancolódhatnak az elektromos autók a rádiókkal

Az immár százéves középhullámú rádiózás sok mindent túlélt – például a televízió vagy az URH-rádió elterjedését –, de most újabb veszély fenyegeti. Ami a benzines vagy dízelautóknál nem okozott komoly gondot, az bajt jelent az e-autóknál.

HVG HVG











Két tűz közé szorult az európai energiahálózat, fejlesztések nélkül a fejünkre is omlik az egész
 

Két tűz közé szorult az európai energiahálózat, fejlesztések nélkül a fejünkre is omlik az egész

A zöldítési célok eléréséért tíz éven belül fel kell futtatni az elektromos autózást, a hőszivattyúk beépítését és a megújuló erőművek integrálását. A fogyasztási és az ellátási oldal borítékolható robbanása külön-külön is megoldhatatlan kihívások elé állítaná a kontinens villamos hálózatát, együtt meg pláne: nincs rá felkészülve, hiszen nem is erre tervezték. A teljes körű modernizálásért az EU hét év alatt közel 600 milliárd eurót tolna a rendszerbe.